Mit bloggerdrive fylder i den overhængende skygge af akademiske udfordringer og vejrlige fristelser ikke så voldsomt meget for tiden. Det ganske til trods for en jævnligt voksende liste over spændende, provokerende, tankevækkende og seje ting, jeg gerne vil fortælle om. Det er bare som om, men altså, at min computer og min kreativitet ligesom modvirker hinanden (det er jeg sikkert ikke ene om, at kende til), og alle tiders bedste overspringssider (I får ingen links lige nu, sådan noget her smitter jo) står i kø om at fange min opmærksomhed, tæt oppasset af "vigtige" handlinger som budgettering, forskudsopgørelse og uendeligt studierelateret browsing af Amazon (hvad sker der for øvrigt for, at der pludselig lægges ekstra skat på alting?).
Alligevel har jeg rettet ryggen og tvunget fingrene fra musen til tastaturet (musen, ville Roland Barthes sikkert sige, er den tankeløse beskuelses redskab, tastaturet er et skabende værktøj), for at fortælle at der netop nu Foregår Kultur! Netop nu, i det københavnske, hvis man ved, hvor man skal søge den, iscenesætter kulturen, bag byens mure, sig selv.
Der er teaterfestival. Jeg er frivillig (og derfor totalt sej), og der sker en hel masse cool teatralske ting.
Det er fra i går (man skulle jo lige har et par dage til at tage sig sammen) og frem til d. 16. juni, det går ned. CPH STAGE hedder det anbefalelsesværdige foretagende, og programmet kan ses her: Program!
Selv skal jeg ind og se Nolde, for handlingen er sat i 1901, hvilket passer meget udemærket ned i min victorianske sommerbobbel, og så handler stykket om et blomstrende kærlighedsforhold mellem en kunstner og hans model, hvorfor jeg, som kunstmodel, føler det måske faktisk bør være en del af min dannelse.
Hvis ikke man er så meget til stykker om splittede kunstersjæle, kan man også gå i den anden boldgade og akkurat nå at nappe en billet til Manifest 2083, der bygger på Anders Breiviks omdiskuterede manifest skrevet op til terrorhandlingen i 2011.
Foretrækker man det tragiske lidt længere inde i litteraturen, synes jeg man bør give opførelsen af Poes The Raven en chance. Københavns Musikteater giver lyrikken klang, og det lyder til at være en oplevelse af de skønnere.
Som det sidste vil jeg nævne eventet, der af enhver excentriker med kærlighed til udklædning må erkendes ikke at at kunne forbigås: Teaterloppemarked d. 9. juni kl. 10-15.
(Billeder lånt fra cphstage.dk)
Alligevel har jeg rettet ryggen og tvunget fingrene fra musen til tastaturet (musen, ville Roland Barthes sikkert sige, er den tankeløse beskuelses redskab, tastaturet er et skabende værktøj), for at fortælle at der netop nu Foregår Kultur! Netop nu, i det københavnske, hvis man ved, hvor man skal søge den, iscenesætter kulturen, bag byens mure, sig selv.
Der er teaterfestival. Jeg er frivillig (og derfor totalt sej), og der sker en hel masse cool teatralske ting.
Det er fra i går (man skulle jo lige har et par dage til at tage sig sammen) og frem til d. 16. juni, det går ned. CPH STAGE hedder det anbefalelsesværdige foretagende, og programmet kan ses her: Program!
Selv skal jeg ind og se Nolde, for handlingen er sat i 1901, hvilket passer meget udemærket ned i min victorianske sommerbobbel, og så handler stykket om et blomstrende kærlighedsforhold mellem en kunstner og hans model, hvorfor jeg, som kunstmodel, føler det måske faktisk bør være en del af min dannelse.
Hvis ikke man er så meget til stykker om splittede kunstersjæle, kan man også gå i den anden boldgade og akkurat nå at nappe en billet til Manifest 2083, der bygger på Anders Breiviks omdiskuterede manifest skrevet op til terrorhandlingen i 2011.
Foretrækker man det tragiske lidt længere inde i litteraturen, synes jeg man bør give opførelsen af Poes The Raven en chance. Københavns Musikteater giver lyrikken klang, og det lyder til at være en oplevelse af de skønnere.
Som det sidste vil jeg nævne eventet, der af enhver excentriker med kærlighed til udklædning må erkendes ikke at at kunne forbigås: Teaterloppemarked d. 9. juni kl. 10-15.
(Billeder lånt fra cphstage.dk)