tirsdag den 12. juni 2012

Eksamensland

Det er tæt på. En svag summen buzzer et sted dybt inde i min hjerne, en lille glødepære presses til det yderste, popper måske snart.

Den frankofile forelæser fortalte os med advarsel i stemmen: "Man kan også være for genial. Jeg havde engang en studerende, der skrev fuldstændig som Adorno. Han forsvandt."


Her er hvad der skete med Adorno: solstik af en art. Slængende sig friskt på stribet strandstol hele sit bitre æuvre til trods (ingen ved, hvad der skete med den studerende, han blev sikkert taget af tyskerne).

Foucault er steget mig til hjernen, og jeg synes det er usædvanligt usympatisk at skulle læse om eksamination som kontrol, overvågning og normalisering netop nu. Jeg vil tilbage til Paris og spise mille feuilles kager med langskaftet teske.
Jeg kunne også godt bruge en asti. Brut.