søndag den 9. september 2012

Byttemarked og Jehova

Min materialistiske side og jeg har været en tur på Nørrebro byttemarked i dag. Et glimrende initiativ, hvor man kommer og smider de ting, man er blevet træt af, og rager en masse nyt til sig.
Som det kan ses på billedet lykkedes det mig at score en stor bunke tøj i kua-rigtige farver, en dimmer, jeg nok skal kunne bruge til noget steampunk relateret, og en nydelig udgave af Bibelen mv., oversat af de søde og troværdige mennesker inde hos Vagttårnet.
Det synes jeg, skal fejres med et bibelcitat:
"Hvis en mand tage en hustru og går ind til hende og kommer til at hade hende [som det jo sker], og han beskylder hende for skammelige gerninger og bringer ondt rygte om hende og siger:' Denne kvinde har jeg taget, og da jeg nærmede mig hende, fandt jeg ikke tegn på jomfruelighed hos hende', så skal pigens fader og moder tage tegnet på pigens jomfuelighed [som de har gemt alle disse år] og fremlægge det for byens ældste i porten [hvor alle kan se det], og pigens fader skal sige til de ældste: 'Jeg gav denne mand min datter til hustru, men han har fattet had til hende. Og nu beskylder han hende for skammelige gerninger idet han siger: 'Jeg har ikke hos din datter fundet tegn på jomfruelighed'. Men her er tegnet på min datters jomfruelighed.' Og de skal brede kappen ud foran byens ældste. Så skal de ældste [og svageste] i den by tage manden og tugte ham [gigten til trods].

Hvis du nu sidder og ærgrer dig over, at du ike vidste at der var byttemarked, og det dermed ikke er dig, der har fået fingre i en smækker tekstsamling om Jehova, kan du ikke gøre så meget. Men der kommer nok et byttemarked mere på et tidspunkt, så hold evt. øje med facebook.