mandag den 20. august 2012

Ode til Tequila

Carmen énim Tequila Reposado


Jose Cuervo, fremædlet og -elsket af blå agave, du er min,

Jose Cuervo, så gylden og skøn din pragt, må jeg også være din?

Jeg så dig mellem mange i det dunkle lys,
du skilte dig ud på din hylde og jeg mærkede en varme,
ned ad min ryg sneg sig frydens iskolde gys,
jeg indså - af al magt - jeg måtte holde dig i mine arme!

Jose Cuervo, jeg vil vise dig verden,
Jose Cuervo, tag med mig på min færden!

Du blev skabt til en tilværelse salt og sur,
til glinsende at rejse, frydefuldt på hud, fra glas til gane,
aldrig mere skal du stå glemt bag disk i bur,
Jose Cuervo, sammen vi hejse igen din forbudte fane.

Jose Cuervo, fremædlet og -elsket af den blå agave, du er min,
Jose Cuervo, gylden og skøn i din magt, jeg er tryllebundet, din.