søndag den 4. marts 2012

Vrøvl

Jeg er lige kommet hjem fra Blackbox Cph, en 'mini kongres for eksperimenterende rollespil'.
Jeg deltog i et 7 timer langt (inklusiv hygge, workshop og evaluering) scenarie, kaldet Vrøvl,  inspireret af Samuel Becketts teaterstykker Waiting for Godot og Endgame.
Det lyder jo pænt elitært, men faktisk var det ikke så udpræget - Emmanuel Kant blev til 'kanter' og nogle af mine egne største bedrifter var at flå en masse papir i stykker og uddrive et lille traume ved at implantere et større. Det var skide godt.
Genren var absurd teater, bare som rollespil, hvor vi opdelt i par skulle arbejde med temaer som meningsløshed, ensomhed og længslen efter at skabe kontakt.

Hele herligheden kostede en 50'er, hvilket, for de uindviede, kan afsløres at være meget mindre end liverollespilsscenarier normalt løber op i. Dette skyldtes blandt andet kulisserne, der var et sort lokale på Huset i Magstræde. Fokus lå på os, spillerne og vores indbyrdes relationer (og mangel på samme) - omgivelserne talte vi frem.

Men altså, ja. Jeg er lige kommet hjem, og jeg er ret glad. Det var en super oplevelse, og jeg håber kongressen bliver et tilbagevendende event.